Arbetsledare

Fler jobb

  • Arbetsledare till fastighetsservice

    Sökes av Botkyrka kommun

    Botkyrka kommun

    Ansök senast: 09-11-2024

    Arbetsledare till fastighetsservice

    sökes av Botkyrka kommun

    Botkyrka kommun

    Heltid (tillsvidare)

    Sök rollen som arbetsledare hos Botkyrka kommun och bli en nyckelspelare i utvecklingen av hållbar fastighetsservice som gör skillnad i människors liv! Där får du leda ett engagerat team i en modern arbetsmiljö där samarbete och service står i fokus.


    Följande text är tagen från den ursprungliga annonsen

    Om Botkyrka kommun

    Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!

    Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.

    Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

    Arbetsbeskrivning

    Som arbetsledare hos Teknik- och fastighetsförvaltningen kommer du att ansvara för att leda och strategiskt utveckla den dagliga fastighetsdriften tillsammans med fastighetsskötare och tekniker inom tillsyn, skötsel, övervakning samt felavhjälpande underhåll. Arbetsledaren ska bistå enhetschefen med förslag till förbättringar och redogöra för statistik inom sitt ansvar.

    I rollen som arbetsledare är du direkt underställd tekniska driftchefen och ingår i enhetens ledningsteam. Du har personal – och leveransansvar inom ditt ansvarsområde. Likaså bistår du den tekniska driftchefen i ekonomiska frågor och är behjälplig i samband med budget och prognosarbete. Du kommer också arbeta i nära relation med hyresgäster, medborgare och förvaltare vilket gör att vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga, lyhördhet och hög servicekänsla.

    Du leder och fördelar arbetet på ett effektivt sätt och skapar genom ett aktivt och inkluderande ledarskap en hög delaktighet i personalgruppen. Vidare verkar du för ett gott och utvecklande samarbete inom hela enheten och verksamhetsområdet tillsammans med andra kommunala förvaltningar och externa entreprenörer. Du hanterar löpande effektiviseringar av verksamheten samt planering av personal, drift och serviceåtgärder.

    Huvudaktiviteter
    • Samordning av arbetet inom gruppen och coacha medarbetarna.
    • Fördela ärenden och ansvara för felanmälningar, tillsyn, skötsel, felavhjälpande, övervakning system och se till att de utförs effektivt och med kvalitet.
    • Analysera och ta fram underlag med förslag till lösning av ärenden.
    • Dagliga driftmöten.
    • Identifiera risker i arbetsmiljön.
    • Arbetsplatsträffar.
    • Uppföljning av ärenden och ansvar.
    • Kunddialog.
    • Resultat och utvecklingsdialog.
    • Beredskap.

    Rollen är ansvarig för:
    • Personal.
    • Drift.
    • Att ärenden utförs och att analysunderlag tas fram.
    • Effektiviseringar och planering av verksamheten.
    • Uppföljning av ärenden och status samt beläggningsgrad.

    Rollen är involverad i följande:
    • Driftgenomgångar/överlämningar.
    • Serviceupphandlingar.
    • Identifiera förbättringar i fastigheten.

    Rollen har följande kontaktytor:
    • Kundtjänst & Internservice.
    • Driftservice.
    • Förvaltningens tekniska förvaltare.
    • Verksamheter i övriga förvaltningar.

    Kompetens

    Krav:

    Relevant teknisk universitets- eller högskoleutbildning eller teknisk gymnasial utbildning.
    Flera års erfarenhet av relevant verksamhet.
    Erfarenhet av personal – och arbetsmiljöansvar.
    Dokumenterat goda ekonomikunskaper inom exempelvis kalkylering och beräkning av kostnader i antalet timmar/material. Arbeta med beläggningsgrad och schemaplanering.
    Utbildning i bättre arbetsmiljö, BAM.
    God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.
    B-körkort är ett krav.

    Meriterande:
    Erfarenhet av arbete från bygg, el eller VVS branschen.
    Erfarenhet från arbete med besiktningar, kontroll och service samt systematiskt brandskyddsarbete.
    Erfarenhet från LOU-upphandlingar.
    Mycket god IT-mognad.
    Arbete med AFF.
    Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
    Erfarenhet av projektledning.
    Utbildning i Byggarbetsmiljösamordnare, BAS P/U och erfarenhet av riskbedömning.
    Som person är du självständig, drivande och initiativtagande. Du har ett strukturerat förhållningssätt och en passionerad nyfikenhet för förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Du är en lagspelare och trivs att arbeta tillsammans med andra, både med nära kollegor samt olika delar av organisationen. Du värderar samarbete högt och ser det som en naturlig del i arbetet.

    Vidare har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt sätt att kommunicera mot olika delar av förvaltningen, men en god förmåga att delegera och främja ansvarstagande hos dina medarbetare.

    Förmåner

    Hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla en verksamhet där ditt ledarskap och din kompetens verkligen gör skillnad. Du blir en del av ett engagerat team i enhetens ledningsteam och får stöd av chefer och kollegor som värdesätter utveckling och nya idéer.

    Vi arbetar i centrala Tumba i en modern och öppen arbetsmiljö med goda kommunikationer, vilket underlättar samarbete och dialog. Dessutom värnar vi om din hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Här får du utvecklas i en tjänst som kombinerar ansvar och samarbete med arbetsglädje och långsiktig utveckling.

    Kontakt

    Susanne Norberg
    Telefon
    Hemsida

    Ansök senast

    09-11-2024


  • Arbetsledare VVS

    Sökes av THP Kleaa VVS AB

    Järfälla

    Ansök senast: 09-12-2024

    Arbetsledare VVS

    sökes av THP Kleaa VVS AB

    Järfälla

    Tillsvidare, Heltid

    Är du en erfaren VVS-montör med ledarförmåga som vill ta nästa steg i karriären? Kleaa VVS söker en arbetsledare som kan driva projekt framåt och säkerställa hög kvalitet inom ROT-projekt och nyinstallationer – ansök redan idag!


    Följande text är tagen från den ursprungliga annonsen

    Arbetsbeskrivning

    Som arbetsledare inom VVS hos oss kommer du att ha ansvar för att:

    Planera, leda och samordna arbetsmoment inom ROT-projekt och nyinstallationer.
    Hantera tappvatten- och avloppsdragningar samt slutmontering i kök, badrum och tvättstugor.
    Överse installationer av golvvärme, dragning av värmestammar och installation av värmeelement.
    Fördela och följa upp arbetsuppgifter inom teamet och säkerställa att arbetet sker enligt gällande regler och föreskrifter.
    Vara den primära kontakten med kunder, leverantörer och underleverantörer, och säkerställa att tidsplaner hålls.
    Hantera små servicearbeten, inklusive byte av WC, blandare och trasiga ventiler.

    Kompetens

    Minst 8 års erfarenhet som VVS-montör, med en gedigen teknisk kunskap inom området.
    Erfarenhet av arbetsledning och vana att leda team i installations- och servicearbeten.
    Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
    B-körkort krävs.

    Personliga egenskaper:

    Du är en ledare med en naturlig förmåga att inspirera och koordinera ditt team.
    Strukturerad och noggrann i ditt arbete, med god förmåga att ta beslut och lösa problem.
    Du är självgående och tar eget ansvar samtidigt som du samarbetar väl med kollegor.
    Engagerad i att leverera god service till kunder och vill utvecklas inom företaget.

    Förmåner

    En utvecklande tjänst där du får möjlighet att växa och påverka verksamheten.
    Korta beslutsvägar och stora möjligheter att ta eget ansvar.
    Utbildningsmöjligheter för vidareutveckling inom området.
    Förmåner som fri parkering och utbildning.

    Kontakt

    Oksana Olsson
    Hemsida

    Ansök senast

    09-12-2024